Brandingstrategi og kampagner

Lær at arbejde med organisationens identitet og image i forhold til dens netværk af målgrupper og stakeholdere.

Strategisk arbejde med branding- og kampagnestrategier
Kurset henvender sig til kommunikatører, ledere, journalister og andre der vil dygtiggøre sig i at arbejde strategisk med branding- og kampagner og i at kunne håndtere værktøjer fra identitetsdesign over storytelling til netværks- og imagekampagner.

Dine egne og andres strategier
Kurset giver en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser i bredeste forstand. Det ruster dig til at udvikle egne strategier og forholde dig til andres, herunder marketingenheders og eksterne bureauers.

På kurset lærer du om:

  • brandingarbejdets relevans, rolle og udfordringer i forhold til forretningsudvikling, innovation og CSR
     
  • brandingstrategier og -processer, positionering og scenarievalg. Herunder om brandhierarkier og -arkitektur, logo- og designprocesser, samt værdidifferentialer
     
  • kampagner, herunder netværkskampagner og sociale mediekampagner, deres tilrettelæggelse, koncept og kreative udtryk
     
  • identitetskonstruktion og interne kampagner
     
  • storytelling, kreativitet og involvering i samme

Tidligere kursister om kurset:

“Branding er noget lidt fluffy noget, men jeg har fået nogle helt konkrete, praktiske værktøjer og noget teoretisk viden om, hvordan man gør.”

- Lise Kinch, Salgs- og Marketingchef, Experimentarium.

“Jeg er blevet i stand til både at vejlede og præge ledelsen, så vi sikrer, at vi udpeger og formidler de vigtigste visioner og budskaber.”

- Mogens Vindbjerg, Kommunikationsrådgiver, Boligkontoret Århus.

På kurset møder du

Mie Femø Nielsen

Ph.d. og cand.mag. Lektor på Københavns Universitet. Rådgiver i strategisk kommunikation.

Profil

Jesper Højberg

Mag.art. Adjungeret professor på CBS og bestyrelsesformand i Kforum, Advice A/S og Groupcare.

Profil

Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem teori og praksis, med cases fra private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer. De studerende trænes individuelt og i grupper i at løse kampagne- og brandingopgaver.

Det afsluttende projekt er fx at udvikle en kampagnestrategi, designe en identitets- og logoproces, en historiefortællingsproces, løse et netværksproblem eller lignende.

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • When your Danish buddy returns to KY. 🙌🏼 #dk #wku #dmjx #wkupj
  • ❗️Advarsel ❗️: Cheesy opslag coming up
—
Noget jeg elsker ved at læse Medieproduktion og Ledelse er at man studerer sammen med ca. 49 andre mega skønne, inspirerende og dygtige personer!
🙌🏾
#mpllove #medieproduktionogledelse #dmjx #dmjxminuge @idanicoline_
  • Velkommen til de to seneste, der har tilmeldt sig OTLUs kursus i Kbh. Vi glæder os til at møde jer om et par uger 😀 #journalist #dmjx #dkmedier #klartiloptagelsesprøve
  • 💪🏼🎓One step closer to add digital journalist to the skills🤓#exam #today ✔️🙌🏼#journalism #digital #footprint #dmjx #diploma #digidk #techdk #humantech #futureofwork #futureisnow ‬🖐🏼
  • Bubber 2 + Quist 1 = fed energi. Ingen havde troet, at to modstandere kunne forenes på denne hellige fredag, men herrens veje er uransagelige. Team Bubs og Quisterne gir den fuld pedal i Mathias' ungkarlehybel #onelove #dmjx #dmjxrus #tungekys 💕💕💕
  • 8/52
  • Lillefredag kræver glimmerbaggrund🎉
🔹
I dag har vi filmet til den 2. halvdel af eksamen. Her har vi fået til opgave at “Sell MPL” - altså lave en promo video, der viser hvordan det er at være på udveksling i Danmark. For 4. semester er = internationalt semester, og vi er derfor så heldige at have en flok udvekslingsstuderende med på vores hold det næste halve års tid!
🔹
@skjaerbye og jeg har fået æren af at få søde @luiisamariie_ fra Tyskland med i vores gruppe(hende den søde i midten)!
Så vi får både snakket en masse engelsk og øvet vores tyske gloser!
#scheiße 
#dmjx #dmjxminuge #medieproduktionogledelse @idanicoline_
  • Homie$$ #friends #girls #dmjx #cheers