Skip to main content
Kursus – Kreativ tekstforfatning: Skriv, så du bliver læst

Kreativ tekstforfatning: Skriv, så du bliver læst

Du lærer de grundlæggende principper i kreativ tekstforfatning og får konkrete værktøjer til at skrive fængende tekster, der skiller sig ud. Din underviser Sophie Gevind sørger for, at du efter kurset frygtløst møder den blinkende cursor på dit tomme Word-dokument og begynder at formulere originale og relevante tekster, der fastholder din læsers opmærksomhed og konverterer til handling.

Derfor skal du tage kurset

Vi skriver hele tiden. 

E-mails, sociale opslag, nyhedsbreve, hjemmesidetekster, kommunikationsstrategier osv.

Aldrig er der blevet sagt, postet og skrevet så meget. 

Og de små sorte bogstaver er nådesløse – på skrift kan du ikke distrahere din modtager med lydeffekter og blinkende neonskilte. Det, du skriver, skal gøre sig fortjent til din læsers tid og opmærksomhed.

Det er netop det, du skal lære på det her kursus: At skrive, så det bliver læst.

Og skrive, så du skiller dig ud.

Mange har nemlig tendens til at tænke, at “alle kan da skrive” – og netop det faktum, at alle skriver og kommunikerer gør det let for dig at rage op i landskabet og skille dig ud, så det er dine tekster folk lægger mærke til og husker. 

Opskriften er simpel: Du skal skrive velkomponeret og kreativt.

Det er en evne, der både vil gavne dit kommunikative niveau og din forretning.

For når du argumenterer for og beskriver dine idéer på en god og opsigtsvækkende måde, er der gode chancer for, at dine kollegaer, kunder og samarbejdspartnere også synes, det er gode idéer, der er værd at investere tid og penge i.

Det lærer du

For at få gode ideer, og for at skrive kreative tekster, er det essentielt at have en metode, som du både stoler på og føler dig komfortabel i. På kurset lærer du metoden find, define, design, som hjælper dig til selv at udtænke idéer, formulere dem på skrift og redigere i dem til sidst. Helt konkret lærer du at:

  • udtænke kreative ideer og koncepter
  • skrive fængende tekster på tværs af platforme
  • tænke i formater, målgrupper og handlemønstre
  • argumentere for og sælge dine kreative ideer – både internt og eksternt. 

Kurset er for dig

Du er kommunikatør, marketingmedarbejder, journalist, SoMe-manager, AC-fuldmægtig eller lignende og kan både arbejde i en privat virksomhed, en offentlig organisation eller som selvstændig/freelancer.

Du er vandt til at skrive alt muligt og vil gerne lære at skrive kortere, mere kreative og velkomponerede tekster, der vil styrke fx dit nyhedsbreve, dit SoMe-opslag, din præsentation eller dine opslag på intranettet.

Sådan foregår undervisningen

Vi starter med at tale om, hvad kreativ tekstforfatning er. For der bliver skrevet så meget (og det meste af det er ikke særlig kreativt). Du bliver præsenteret for en masse eksempler – både på gode og mindre gode tekster. 

Herefter taler vi proces: hvordan kan du udtænke kreativt indhold? Processen vi arbejder med hedder find, define, design og danner ramme for en skridt for skridt-proces ind i kreativ tekstforfatning. 

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Undervisere på dette kursus

DMJX Gæsteunderviser - Sophie Gevind

Sophie Gevind

Sophie er stifter af det kreative brandingbureau Public Service. Hun er uddannet på Kreativ Kommunikation på DMJX og har også en uddannelse fra Copenhagen Business Academy. Hun har i flere år arbejdet som skribent og tekstforfatter for dagblade, medier og bureauer.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt